Moda

Trudności związane z branżą fashion występujące w Polsce

Branża fashion od zarania dziejów określa modę w krajowym handlu i marketingu. Wpływa na to wielka skala czy też jej znaczenie dla gospodarek. Nie da się ukryć, że także realna waga, jaką do branży odzieżowej przykładają klienci ma równiez na to wpływ. W ostatnich latach możemy też zaobserwować rosnąca świadomość konsumentów na temat ogromnego wpływu branży ubraniowej na negatywne zmiany dla środowiska. Przez co przykładowa firma odzieżowa czy też hurtownia pasmanteryjna, musi sprostać oczekiwaniom konsumentów, aby odzież była wyprodukowane w eko sposób.  Począwszy od zdobycia eko surowców, po dodatki krawieckie, aż po etyczną produkcję odzieży. 

Po czym poznać że firma jest ekologiczna?

 Po pierwsze w przypadku, gdy spotkasz się z taką firmą, na pewno przeczytasz o tym na jej stronie lub na jej socialach. W związku z tym jak bardzo mile widziane są ekologiczne marki wszystkie chcą się tym pochwalić. Oprócz tego im bardziej transparentna marka,oraz im więcej konkretów i detali, tym większe zaufanie do niej. Pomimo tego że przemysł odzieżowy pozytywnie się zmienia, w dalszym ciągu to jednakże za mało. Nasze środowisko jest na skraju wytrzymania i trzeba dużych zmian aby je poprawić. Niemniej jednak nie jest łatwo ubierać się tak, żeby nie niszczyć planety. Często marka z ubraniami spełnia jedynie jedno na wiele eko kryteriów ale to i tak dużo! W przypadku polskich produkcji, często można trafić na info “Made in Poland”, z kolei na temat materiałów nie ma już nic. Faktem jest jednak, że im więcej kryteriów ekologicznej produkcji marka spełnia, tym lepiej

Dlaczego produkcja w Europie może być nieetyczna?

Istnieje przekonanie, że ciuchy z Unii Europejskiej są zawsze etyczne oraz ekologiczne. Jest to niezgodne z rzeczywistością. Z kolei z wyzyskiem a także nieetycznymi warunkami pracy kojarzone są kraje Azjatyckie, w szczególności Chiny. Czy wiesz że poziom zarobków w tym kraju są znacznie wyższe aniżeli w naszym kraju? Nie zdajemy sobie sprawy, że wyzysk pracowników branży odzieżowej często odbywa się  w Europie Wschodniej, jak przykładowo w Rumunii. 

Sieciówki są świadome, że klienci chętniej kupują odzież z metką europejską niż chińską,z powodu,że kojarzy im się to z ekologiczną produkcją oraz dobrymi warunkami pracy.

Jakie są problemy w krajowej branży odzieżowej?

Polska branża ubraniowa problem w związku z deficytem specjalistów na rynku. Co wywołało ten deficyt? Wszystko się rozchodzi o marne wynagrodzenie dla szwaczek.

Jak zamknięcie galerii handlowych wpłynęło na branżę odzieżową?

Bez wątpienia wpływ lockdownu dotknęła większość z nas. Jednak wyjątkowo duże piętno odcisnęła na branży ubraniowej.Nagły lockdown na pewno obniżył dochody zatrudnionych w tej branży, tak jak wspomniane wyżej szwaczki i ich niezbyt wysokie dochody. {W przypadku rynku polskiego to w związku z dużą ofertą modowych firm na naszym rynku, polscy klienci z chęcią kupują ubrania od polskich producentów. Warto również dodać ,że odnoszą oni wiele sukcesów na rynku za granicą. Czy zdajesz sobie sprawę, że aż 30 proc. wszelkich punktów handlowych produkowanych przez polskie firmy branży odzieżowej znajduje się poza krajem. 

Czy są wprowadzane nowoczesne technologie do rynku ubraniowego?

Producenci odzieży próbują nowe rozwiązania  z zakresu fashion tech. To technologie które ułatwiają robienie zakupów, urealniające przymierzanie a także dopasowanie, które prowokuje konsumentów do szybkiego podejmowania decyzji. Takie technologie to na przykład chatboty albo obsługa klienta w formule wideochatów.